مفهوم EEAT گوگل برای رتبه بندی در جستجو مهم است. اما آیا این آن را به یک عامل رتبه بندی تبدیل می کند؟ و اگر نه، پس چرا؟
گوگل تأیید کرده است که الگوریتمهایش حاوی سیگنالهایی هستند که با رتبهبندی وبسایتهایی که ویژگیهای ارائهشده توسط EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد) را بیان میکنند، همسو میشوند.
اما آیا این بدان معناست که EEAT باید به عنوان عوامل رتبه بندی واقعی در نظر گرفته شود؟
منشاء EEAT
Google از ارزیابهای کیفیت جستجو برای ارزیابی تغییرات در الگوریتمها استفاده میکند ، همانطور که در نتایج جستجوی نمونه آشکار میشود.
وظیفه آنها ارائه بازخورد بر اساس کیفیت وب سایت های رتبه بندی شده است.
فرآیند رتبهبندی کیفیت صرفاً برای ارزیابی الگوریتم است، نه برای ارزیابی نتایج واقعی جستجوی زنده.
نقش دستورالعمل ها این است که کار هر ارزیابی کننده کیفیت را منسجم کند.
بنابراین، به جای تکیه بر قضاوت ذهنی هر ارزیاب، که می تواند تحت تأثیر تجربه یا احساسات شخصی باشد، قضاوت با معیارهای ثابت انجام می شود.
یکی از معیارهای توصیه شده در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو، EEAT است.
گوگل همچنین توصیه کرده است که ناشران و بازاریابان جستجو از EEAT به عنوان استانداردی برای قضاوت در مورد کیفیت وب سایت خود استفاده کنند.
EEAT کیفیت هایی هستند که الگوریتم های گوگل برای شناسایی آنها در محتوا به عنوان بخشی از فرآیند رتبه بندی تنظیم شده اند.
پیشنهادی: آیا نام دامنه یک عامل رتبه بندی گوگل است؟
EEAT و سیگنال های مورد استفاده برای رتبه بندی محتوا
آیا تا به حال متوجه شده اید که کارمندان گوگل بیشتر در مورد سیگنال ها صحبت می کنند تا عوامل رتبه بندی؟
مردم از کارمندان گوگل در مورد فاکتورهای رتبهبندی میپرسند، و آنها تقریباً همیشه برمیگردند و در مورد سیگنالها صحبت میکنند.
توضیح دهنده گوگل در مورد نحوه عملکرد جستجو حتی بین عوامل و سیگنال ها تمایز قائل می شود.
بیان می کند:
«الگوریتمهای جستجو به عوامل و سیگنالهای زیادی نگاه میکنند…»
گوگل به طور مداوم در مورد «سیگنالهایی» که با مفاهیم EEAT مرتبط است توصیه میکند.
این چیزی است که باید در نظر بگیرید که چگونه EEAT با استراتژی سئوی شما مطابقت دارد.
به جای تمرکز بر پیوندها یا هر ویژگی دیگر روی صفحه برای بازی الگوریتم، ممکن است مفیدتر باشد که به نحوه درک کاربران از محتوای شما از نظر تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد فکر کنید.
EEAT قطعاً یک عامل رتبه بندی نیست
اما این توصیفی است از آنچه که اگر می خواهید رتبه بالایی کسب کنید باید آرزو داشته باشید.
در طول 20 سال گذشته، گوگل به صحبت در مورد سیگنال ها و همچنین فاکتورها روی آورده است.
من مطمئن نیستم که از هر دو کلمه به جای هم استفاده می کند.
این به EEAT منتقل می شود.
گوگل توصیه کرده است :
«….گاهی از ما پرسیده شده است که آیا EAT یک عامل رتبهبندی است.
سیستمهای خودکار ما از ترکیبی از سیگنالهای مختلف برای رتبهبندی محتوای عالی استفاده میکنند.
ما سعی کردهایم این ترکیب را با آنچه که انسانها موافق محتوای عالی هستند، هماهنگ کنیم، زیرا آنها آن را بر اساس معیارهای EAT ارزیابی میکنند.
با توجه به این موضوع، ارزیابی محتوای خود از نظر معیارهای EAT ممکن است به همسویی مفهومی آن با سیگنالهای مختلفی که سیستمهای خودکار ما برای رتبهبندی محتوا استفاده میکنند، کمک کند.»
بنابراین، آیا EEAT مجموعه ای از عوامل رتبه بندی است؟ نه، گوگل در این مورد واضح است.
مفهوم EEAT با انواع سایتهایی که الگوریتم گوگل میخواهد رتبهبندی کند، همسو است.