اخبار سئو, سئو

بروزرسانی الگوریتم محتوای مفید Google سپتامبر 2023

بروزرسانی محتوای مفید گوگل

گوگل بروزرسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ را اعلام کرد که حاوی دو تغییر مهم در نحوه رتبه‌بندی سایت‌ها است.

گوگل به‌روزرسانی محتوای مفید سپتامبر ۲۰۲۳ را اعلام کرد که انتظار می‌رود تا دو هفته دیگر عرضه شود. به نظر می رسد این به روز رسانی محتوای تولید شده توسط ماشین را کاهش می دهد و در عین حال در مورد محتوای شخص ثالث میزبانی شده در وب سایت ها یا زیر دامنه های آنها هشدار می دهد.

Google همچنین راهنمایی های بیشتری را به اسناد سیستم محتوای مفید خود اضافه کرد و توصیه های جدیدی در مورد اینکه اگر سایتی پس از به روز رسانی محتوای مفید ترافیک را از دست داد، چه باید کرد.

سیستم محتوای مفید گوگل

Google سیستمی به نام «سیستم محتوای مفید» برای ارتقای محتوای با کیفیت و کاهش حضور جستجوی محتوایی دارد که مشخص شده مفید نیست.

توسط گوگل به عنوان سیستمی ارائه می شود که در کنار سایر سیستم هایی که با هم وب سایت ها را رتبه بندی می کنند کار می کند.

این سیستم در درجه اول بر شناسایی سیگنال های با کیفیتی که با محتوای مفید مطابقت دارند متمرکز است.

بروز رسانی محتوای مفید سپتامبر در مورد چیست؟

Google اسناد سیستم محتوای مفید خود را برای افزودن راهنمایی در سه زمینه به روز کرد:

  1. از بین بردن راهنمایی در مورد محتوای تولید شده توسط ماشین
  2. میزبانی محتوای شخص ثالث در زیر دامنه ها
  3. ارائه راهنمایی بیشتر در مورد اینکه اگر سایت شما ترافیک را از طریق به روز رسانی محتوای مفید از دست داد، چه کاری باید انجام دهید

پیشنهادی: بروزرسانی اصلی آگوست 2023

Google دستورالعمل‌های مربوط به محتوای تولید شده توسط ماشین را کاهش می‌دهد

راهنمای قبلی گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط ماشین تاکید کرد که سیستم محتوای مفید، محتوای ایجاد شده توسط انسان ها را در اولویت قرار می دهد.

این بخش از راهنمایی حذف می‌شود، که نشان‌دهنده تغییر در نگرش Google نسبت به محتوای هوش مصنوعی است تا آن را بهتر با سایر راهنمایی‌های به ظاهر متناقض در مورد محتوای هوش مصنوعی هماهنگ کند .

راهنمای اصلی:

«سیستم محتوای مفید جستجوی Google سیگنالی را ایجاد می‌کند که توسط سیستم‌های رتبه‌بندی خودکار ما استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مردم محتوای اصلی و مفید نوشته شده توسط افراد ، برای افراد، را در نتایج جستجو بهتر می‌بینند.»

راهنمای به روز شده:

بروزرسانی محتوای مفید Google Search سیگنالی را تولید می‌کند که توسط سیستم‌های رتبه‌بندی خودکار ما استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مردم محتوای اصلی و مفید ایجاد شده برای افراد در نتایج جستجو را بهتر می‌بینند.»

محتوای شخص ثالث در وب سایت اصلی یا زیر دامنه

یک روند طولانی مدت میزبانی محتوای شخص ثالث در بخش اصلی یک وب سایت یا در یک زیر دامنه وجود دارد.

نمونه ای از این، وب سایت های رسانه های خبری است که محتوای وابسته کارت اعتباری شخص ثالث را در یک زیر دامنه میزبانی می کنند.

ایده پشت این استراتژی‌ها ممکن است این باشد که برخی از قدرت رتبه‌بندی سایت اصلی به رتبه بهتر محتوای زیر دامنه کمک کند.

به‌روزرسانی محتوای مفید Google در سپتامبر 2023 تغییری ایجاد کرده است که ممکن است بر وب‌سایت‌هایی که محتوای شخص ثالث را در هر نقطه از وب‌سایت خود میزبانی می‌کنند تأثیر منفی بگذارد.

بخش جدیدی که به راهنمای به‌روزرسانی محتوای مفید اضافه شده است توصیه می‌کند:

«اگر محتوای شخص ثالث را در سایت اصلی یا در دامنه‌های فرعی خود میزبانی می‌کنید، بدانید که چنین محتوایی ممکن است در سیگنال‌هایی که در سراسر سایت تولید می‌کنیم، مانند مفید بودن محتوا، گنجانده شود.

به همین دلیل، اگر آن محتوا تا حد زیادی مستقل از هدف سایت اصلی باشد یا بدون نظارت دقیق یا دخالت سایت اصلی تولید شده باشد، توصیه می‌کنیم از ایندکس شدن آن توسط Google جلوگیری شود.»

ناشران باید این رهنمود را جدی بگیرند، مخصوصاً قسمت مربوط به محتوا با هدف سایت اصلی یا اگر محتوا با نظارت دقیق ایجاد نشده است.

پیشنهادی: سرچ کنسول چیست؟

راهنمای خود ارزیابی محتوای مفید بروز شد

تغییراتی در راهنمای خودارزیابی محتوای مفید Google ایجاد شد، ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و اول از همه .

راهنمای جدید زیر به راهنمای به روز شده خودارزیابی اضافه شد.

1. اولین تغییر درج کلمه “بازبینی” با ثابت ماندن بقیه جمله است:

آیا این محتوا توسط متخصص یا علاقه‌مندی نوشته یا بررسی شده است که به خوبی موضوع را می‌داند؟

2. این افزوده جدید به راهنما درباره جعل به‌روزرسانی یک صفحه است:

“آیا شما تاریخ صفحات را تغییر می دهید تا زمانی که محتوا تغییر اساسی نکرده باشد، آنها تازه به نظر برسند؟”

3. آخرین افزوده نیز در مورد تازگی جعلی است:

«آیا محتوای جدید زیادی اضافه می‌کنید یا محتوای قدیمی‌تر را حذف می‌کنید، عمدتاً به این دلیل که فکر می‌کنید با ایجاد «تازه» به‌نظر رسیدن سایت‌تان، به رتبه‌بندی کلی جستجوی شما کمک می‌کند؟ (نه، نمی شود)”

گری ایلیس گوگل درباره بروزرسانی محتوای مفید سپتامبر 2023 بحث می‌کند

گری ایلیس اطلاعات پس زمینه ای را در مورد تاکید بر آنچه که سایت های کوچک می نامید منتشر کرد و توضیح داد که بسیاری از مردم این سایت ها را گزارش کردند که فکر می کردند نباید رتبه بندی می شدند.

گری در لینکدین پست کرد :

ما شنیده‌ایم (و همچنین متوجه شده‌ایم) که برخی از سایت‌ها، زیردامنه‌ها یا گاهی اوقات حتی زیرمجموعه‌های خود را به اشخاص ثالث «اجاره» می‌دهند، معمولاً بدون هیچ نظارتی بر محتوای میزبانی شده در آن سایت‌های میکرو جدید و معمولاً با کیفیت پایین که چیزی ندارند. برای انجام با سایت مادر

در واقع، سایت‌های کوچک به ندرت از سایت‌های اصلی پیوند داده می‌شوند، که در واقع نمی‌خواهند این سایت‌های اغلب مشکوک را تأیید کنند.

تنها دلیلی که صاحبان این سایت‌های خرد (؟) مخفی، فضاهای فرعی را اجاره می‌کنند، دستکاری نتایج جستجو است.»

پیشنهادی: گوگل ادز چیست؟

پاسخ گری ایلیس به سوالی درباره سیگنال های سایت

شخصی در رشته LinkedIn سؤالی در مورد این راهنمایی پرسید که محتوای شخص ثالث در سایت اصلی یا یک زیر دامنه ممکن است به عنوان بخشی از سیگنال‌های سایتی که Google استفاده می‌کند، مانند سیگنال‌های مربوط به سیستم محتوای مفید، گنجانده شود.

پرسیده شد :

“آیا من در نتیجه گیری که سیگنال های سراسر سایت در سطح میزبان تولید می شود = برای همه زیر دامنه ها اعمال می شود درست است؟ یا این فقط در مورد برخی از علائم مانند مفید بودن محتوا صدق می کند؟

گری ایلیس پاسخ داد:

«برخی سیگنال‌ها در سطح url، برخی دیگر الگو، برخی دیگر میزبان، و برخی دیگر دامنه هستند. پس آره…”

اسناد سیستم محتوای مفید به روز شد

یک تغییر دیگر

راهنمای جدید در مورد بازیابی از بروز رسانی محتوای مفید

در نهایت، گوگل راهنمایی جدیدی در مورد نحوه بازیابی در صورتی که سایت تحت تأثیر هر گونه به روز رسانی محتوای مفید قرار گیرد، اضافه کرد.

پاراگراف جدید اضافه شده به مستندات، شناسایی محتوای غیر مفید و حذف یا جایگزینی آن را توصیه می کند.

راهنمای جدید گوگل:

«اگر متوجه تغییری در ترافیکی شده‌اید که گمان می‌کنید ممکن است مربوط به این سیستم باشد (مانند پس از یک به‌روزرسانی رتبه‌بندی عمومی پست شده در سیستم)، باید محتوای خود را خودتان ارزیابی کنید و هر موردی را که مفید به نظر می‌رسد برطرف یا حذف کنید.

صفحه راهنمای ما در مورد چگونگی ایجاد محتوای مفید و قابل اعتماد برای افراد اول سوالاتی دارد که می‌توانید از آنها برای ارزیابی خود محتوای خود برای موفقیت در سیستم محتوای مفید استفاده کنید.

اسناد Google را در مورد بروزرسانی محتوای مفید بخوانید:

سیستم محتوای مفید جستجوی Google

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *