سئو, وردپرس

آیا متن جایگزین یک عامل رتبه بندی برای جستجوی تصویر گوگل است؟

متن جایگزین

به این سوال بپردازید که آیا برچسب های alt یا متن جایگزین تصاویر بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما تأثیر می گذارد (یا نه). در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

متن جایگزین برای کمک به رایانه ها در خواندن تصاویر استفاده می شود.

اما آیا تگ های alt می توانند بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما تأثیر بگذارند؟

متن جایگزین یک عامل رتبه بندی است؟

متن جایگزین چیست؟

متن جایگزین یک ویژگی تصویر HTML است . این به شما امکان می‌دهد تا در صورتی که تصویرتان بارگیری نشود یا مشکل دسترسی داشته باشد، یک نسخه متنی جایگزین از تصویر خود ایجاد کنید.

به دلیل اهمیت آن برای جستجوی تصویر گوگل، یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

متن جایگزین به عنوان یک عامل رتبه بندی: شواهد

Google بر این نکته تأکید می‌کند که چگونه متن جایگزین نقش حیاتی در شناسایی تصاویر شما توسط جستجوی تصویر Google دارد .

در اسناد سئوی پیشرفته Google Search Central صفحه ای در مورد بهترین شیوه های تصویر پیدا خواهید کرد . در بخشی به نام «درباره متن جایگزین»، گوگل استفاده از متن جایگزین را مورد بحث قرار می دهد.

گوگل از متن جایگزین همراه با الگوریتم‌های بینایی رایانه و محتویات صفحه برای درک موضوع تصویر استفاده می‌کند. همچنین، اگر تصمیم دارید از یک تصویر به عنوان پیوند استفاده کنید، متن جایگزین در تصاویر به عنوان متن لنگر مفید است.

در حالی که این شرکت مشخص نمی کند که متن جایگزین رتبه شما را بهبود می بخشد، به صاحبان وب سایت هشدار می دهد که استفاده نادرست می تواند به وب سایت شما آسیب برساند.

«هنگام نوشتن متن جایگزین، روی ایجاد محتوای مفید و غنی از اطلاعات تمرکز کنید که از کلمات کلیدی به طور مناسب استفاده می کند و در زمینه محتوای صفحه است.

پیشنهادی: تراکم کلمه کلیدی چیست؟

از پر کردن ویژگی‌های alt با کلمات کلیدی (همچنین به عنوان پر کردن کلمات کلیدی شناخته می‌شود) خودداری کنید زیرا منجر به تجربه کاربری منفی می‌شود و ممکن است باعث شود سایت شما به‌عنوان هرزنامه دیده شود.

همچنین نمونه های زیر از استفاده از متن جایگزین خوب و بد را ارائه می دهد.

اسناد راهنمای Google Sites نشان می‌دهد که تصاویر ممکن است با متن جایگزین از پیش جمع‌شده همراه باشند، از جمله کلمات کلیدی که ممکن است نخواهید برای آنها بهینه‌سازی کنید.

برخی از تصاویر به طور خودکار شامل متن جایگزین می شوند، بنابراین بهتر است بررسی کنید که متن جایگزین همان چیزی است که می خواهید.

به عنوان مثال، زمانی که من عکس های استوک را دانلود می کنم، توضیحات متنی از تصویر در فایل تعبیه شده است.

هنگامی که در یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس آپلود می شود، ممکن است لازم باشد توضیحات متن به قسمت متن جایگزین منتقل شوند یا برای حذف کلمات کلیدی غیرضروری اصلاح شوند.

اگر از یک تصویر به عنوان پیوند استفاده می کنید، متن جایگزین برای آن تصویر به طور مشابه با متن لنگر پیوند متن برخورد می شود. با این حال، زمانی که لینک‌های متنی می‌توانند همین هدف را داشته باشند، توصیه نمی‌کنیم از تصاویر بیش از حد برای پیوندها در مسیریابی سایت خود استفاده کنید.

در سال 2020 ، جان مولر، وکیل جستجوی گوگل، به سؤالی در مورد متن جایگزین یک تصویر نقل قول در ساعات اداری Google Webmaster پاسخ داد. در پاسخ، او در مورد نحوه استفاده گوگل از آن صحبت کرد:

برای جستجو، آنچه با ویژگی alt اتفاق می‌افتد این است که از آن برای درک بهتر خود تصاویر، به‌ویژه برای جستجوی تصویر استفاده می‌کنیم. بنابراین اگر به جستجوی تصویر اهمیتی نمی‌دادید، از دیدگاه جستجو، واقعاً نیازی به نگرانی در مورد متن جایگزین ندارید.

اما اگر می‌خواهید این تصاویر در جستجوی تصویر نشان داده شوند، که گاهی اوقات نشان دادن نقل قول‌های فانتزی در جستجوی تصویر نیز منطقی است، استفاده از ویژگی alt راه خوبی برای گفتن این موضوع در آن تصویر است و ما در مورد اینکه چگونه می توانیم آن صفحه فرود را رتبه بندی کنیم، اطلاعات بیشتری از اطراف صفحه خود دریافت کنید.

Moz به عوامل رتبه بندی در مورد متن جایگزین اشاره می کند . Moz به جای اینکه بگوید متن جایگزین خود یک عامل رتبه بندی است، توصیه می کند:

«…متن جایگزین فرصت دیگری را برای گنجاندن کلمه کلیدی مورد نظر به شما ارائه می دهد. با توجه به اینکه استفاده از کلمه کلیدی روی صفحه همچنان به عنوان یک عامل رتبه‌بندی موتور جستجو وزن خود را افزایش می‌دهد، به نفع شماست که متن جایگزینی ایجاد کنید که هم تصویر را توصیف کند و هم در صورت امکان شامل یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مورد نظر شما باشد.

در سال 2021 ، در طول بحث توییتر در مورد مزایای متن ALT در سئو، توسعه دهنده گوگل مارتین اسپلیت گفت:

“بله، متن جایگزین برای سئو نیز مهم است!”

بعداً در سال 2021 ، مولر خاطرنشان کرد که متن جایگزین در طول مکالمه در مورد بهینه سازی برای اهداف نمایه سازی جادو نیست.

درک من این بود که ویژگی‌های alt برای اعتبارسنجی HTML5 مورد نیاز هستند، بنابراین اگر نمی‌توانید از آن‌ها در پلتفرم خود استفاده کنید، مانند یک اشکال به نظر می‌رسد. همانطور که گفته شد، متن جایگزین یک گلوله سئو جادویی نیست.

متن جایگزین به عنوان یک عامل رتبه بندی

متن جایگزین یک فاکتور رتبه بندی تایید شده فقط برای جستجوی تصویر است. شما باید متن جایگزین توصیفی و غیر هرزنامه بسازید تا به تصاویرتان کمک کند در نتایج جستجوی تصویر گوگل ظاهر شوند.

متن جایگزین قطعا یک فاکتور رتبه بندی در جستجوی گوگل نیست. گوگل تصریح کرده است که متن جایگزین در جستجوی کلی مانند متن صفحه عادی عمل می کند. بنابراین بی فایده نیست، اما یک فاکتور رتبه بندی جداگانه در محتوای صفحه شما نیست.

این بدان معنا نیست که شما باید متن جایگزین را نادیده بگیرید. این یک ابزار دسترسی مفید برای صفحه‌خوان‌ها است. وقتی متن جایگزین می‌نویسید، از خود بپرسید که چه چیزی می‌خواهید کسی که نمی‌تواند تصویر را ببیند، درباره آن بفهمد.

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *