سئو, گوگل

آیا نام دامنه یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

نام دامنه

قبلاً داشتن یک دامنه تطبیق دقیق کار بزرگی بود. اما آیا نام دامنه امروزه نقشی در رتبه بندی جستجو دارد؟

در آن روزهای ابتدایی بهینه‌سازی موتورهای جستجو، برای شرکت‌ها معمول بود که عبارت کلیدی هدف خود را دقیقاً در URL دامنه خود قرار دهند.

متأسفانه (یا شاید خوشبختانه، بسته به احساس شما در مورد EMD ها)، کلاهبرداران و بازیگران بد از این سوء استفاده کردند، بسیاری از این دامنه ها را ربودند و آنها را به سایت های با کیفیت پایین پیوند دادند.

بنابراین، امروز چه چیزی حقیقت دارد؟ آیا نام دامنه شما بر نتایج جستجو تأثیر دارد؟

بیایید نگاه دقیق تری به بحث بیندازیم.

 آیا نام دامنه یک عامل رتبه بندی است؟

قبلاً داشتن یک دامنه تطبیق دقیق کار بزرگی بود.

در سال 2010، دامنه CarInsurance.com به قیمت 49.7 میلیون دلار فروخته شد که همچنان گران ترین خرید دامنه در تمام دوران است. بنابراین واضح است که شخصی برای دامنه ها با آن کلمه کلیدی ارزش قائل است.

برای افراد در صنعت SEO رایج بود (و گاهی اوقات هنوز هم وجود دارد) که از EMD ها دفاع کنند. ادعاهای پیرامون آنها معمولاً این است که فوراً اعتبار ایجاد می کنند و مزیت رقابتی ایجاد می کنند.

اما آن بازیگران بدی را که در قسمت آخر درباره آنها صحبت کردیم را به خاطر دارید؟ در نهایت، گوگل به URL های پر کردن کلمات کلیدی خود آگاه شد و الگوریتم خود را تغییر داد تا آنها را تخفیف دهد. اما این بدان معنا نیست که نام دامنه وب سایت شما بر SEO تأثیر نمی گذارد.

پیشنهادی: گوگل AMP چیست؟

تاثیر نام دامنه بر سئو

اطلاعات ترکیبی زیادی در مورد نام دامنه و تأثیر آنها بر رتبه بندی وجود دارد.

شکی نیست که نام دامنه در یک نقطه در رتبه بندی نقش داشته است.

در سال 2011 در پاتوق وب مستر ، مت کاتز، مهندس نرم افزار در گروه کیفیت جستجوی گوگل، نقش EMD ها را در الگوریتم جستجوی این غول فناوری ایفا کرد.

با این حال وی همچنین اظهار داشت:

بنابراین، ما به تنظیم کمی این ترکیب فکر کرده‌ایم و به نوعی دکمه را در الگوریتم پایین بیاوریم، به طوری که با توجه به دو دامنه مختلف، لزوماً به شما کمک نمی‌کند که دامنه‌ای با دسته‌ای از کلمات کلیدی داشته باشید. در آن.”

و تنها یک سال بعد، در سال 2012، کاتز توییت کرد که دامنه‌های تطبیق دقیق با کیفیت پایین در نتایج جستجو کمتر دیده می‌شوند.

سرانجام، در سال 2020، جان مولر، تحلیلگر Google Webmaster Trends فاش کرد که کلمات کلیدی در نام دامنه دیگر نقشی در تعیین رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو ندارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کلمات کلیدی در نام دامنه بر رتبه‌بندی در طول ویدیوی Ask Google Webmasters تأثیر می‌گذارند، گفت: «به طور خلاصه، خیر. شما از داشتن یک کلمه کلیدی در دامنه سطح بالای خود چنین امتیاز خاصی دریافت نمی کنید.

اما این بدان معنا نیست که نام دامنه بی اهمیت است. آنها فقط فاکتورهای رتبه بندی مستقیم نیستند.

نام دامنه شما یک عامل رتبه بندی نیست، اما همچنان مهم است

اکنون که ما ثابت کرده‌ایم نام‌های دامنه بخشی از رتبه‌بندی کلی موتورهای جستجوی شما نیستند، متخصصان سئو می‌توانند آنها را فراموش کنند، درست است؟

انتخاب نام دامنه شما می تواند جنبه مهمی از UX و تصویر عمومی شما باشد. نام دامنه شما معمولاً باید قابل تشخیص ترین جنبه کسب و کار شما باشد. گاهی اوقات این نام تجاری شما نیست بلکه یک برند یا علامت تجاری خاص است.

ممکن است بخواهید زیر دامنه ها یا حتی دامنه های جداگانه ای را برای ویژگی های مختلف در نظر بگیرید. اگر محصولاتی را می‌فروشید که فروشندگان آن را حمل می‌کنند، این می‌تواند به مشتریان شما کمک کند راحت‌تر شما را پیدا کنند.

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه شما از نظر رتبه بندی جستجو کمکی نمی کند. اگر به درستی انجام نشود، حتی می تواند به سئوی شما آسیب برساند.

اما، اگر نام تجاری شما به شدت بر روی یک سرویس یا محصول خاص متمرکز است، شامل یک کلمه کلیدی در دامنه می تواند به کاربران کمک کند تا در یک نگاه متوجه شوند که شما در مورد چه چیزی هستید. یک کلمه کلیدی با دقت قرار داده شده نیز می تواند به جذب مخاطبانی که احتمالاً تبدیل شوند کمک کند.

اگر کلمه کلیدی بسیار مرتبط است یا بخشی از برند شما است، از استفاده از آن نترسید.

بنابراین، TL;DR این است: نام دامنه شما مستقیماً بر رتبه‌بندی Google شما تأثیر نمی‌گذارد، اما فرصت‌هایی را برای بازاریابان وب باهوش فراهم می‌کند تا ارزش‌های برند خود را منعکس کنند و تجربیات کاربری مثبت‌تری ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *