اخبار سئو, سئو, هوش مصنوعی

پاسخ های SGE همچنان در نتایج جستجوی گوگل کوچک می شوند

پاسخ های SGE

آیا گوگل هوش مصنوعی مولد را در نتایج جستجو کاهش می دهد؟ نگاهی به کاهش ردپای تجربه مولد جستجو (SGE) در SERP.

تجربه مولد جستجوی گوگل حضور کمتری در SERP ها را نشان می دهد.
دلایل این کاهش هنوز حدس و گمان است و دقت و اعتماد کاربر به عنوان عوامل احتمالی است.
SGE یک ویژگی آزمایشی در Google Labs تا دسامبر 2023 در ایالات متحده و فوریه 2024 در هند است.

در یک چرخش غیرمنتظره از رویدادها، تجربه مولد جستجوی گوگل (SGE) که زمانی به عنوان یک ویژگی هوش مصنوعی مولد انقلابی معرفی می شد که صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) را مختل می کرد، به طور قابل توجهی ردپای خود را کاهش می دهد.

SGE که به عنوان یک ویژگی آزمایشی در Google Labs منتشر شد، برای تغییر نحوه تعامل کاربران با جستجو در نظر گرفته شده است. پاسخ های هوش مصنوعی مولد در نتایج جستجوی موبایل و دسکتاپ ظاهر شد.

گوگل SGE را با سر و صدای زیاد راه اندازی کرد و آن را به عنوان آینده جستجوی به کمک هوش مصنوعی معرفی کرد – با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ارائه پاسخ های شخصی و ظریف به سوالات جستجو.

استقبال اولیه تا حد زیادی مثبت بود، و بسیاری از کارشناسان فناوری آن را ستایش کردند. با این حال، کاهش حضور SGE در SERP در چند هفته گذشته باعث افزایش سوالات شده است.

SGE به اختصار پاسخ گوگل به تجربه ضعیف در بتا اولیه است.

خبر خوب برای SEO – همانطور که نشان داده شد، تأثیر قابل توجهی بر CTR ارگانیک نخواهد داشت

چندین متخصص سئو کاهش فرکانس اجزای SGE را در نتایج جستجو تایید کرده اند.

چرا این عقب نشینی؟ برخی از کارشناسان صنعت حدس می زنند که این می تواند به دلیل عوامل مختلفی باشد.

اول، سوال از دقت وجود دارد. در حالی که SGE در ایجاد پاسخ‌ها ماهر بوده است، منتقدان استدلال می‌کنند که کیفیت این پاسخ‌های خودکار ممکن است از حد مجاز خارج شده باشد.

آیا می‌توانید تصور کنید که میانگین غیرسئوکارها درک کنند که همه این توصیه‌ها – علیرغم اینکه به معنای واقعی کلمه از طرف گوگل* هستند – باید با احتیاط در نظر گرفته شوند، و اساساً تمام این توصیه‌ها نیمی از اشتباه است؟

چه اتفاقی برای EEAT افتاد؟ برای SGE مهم نیست؟همچنین مسئله درک عمومی وجود دارد. کاربران ممکن است نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی را نسبت به پاسخ های ساخته شده توسط انسان کمتر قابل اعتماد یا ظریف بدانند.

با این حال، گوگل به سختی صحبت می کند و هیچ توضیح رسمی برای حضور محدود SGE در SERP های خود ارائه نمی دهد.

چیزی که این موضوع را به‌ویژه گیج‌کننده می‌کند، منابع عظیمی است که گوگل در ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی مانند SGE نه تنها از نظر مالی، بلکه در داده‌ها و تحقیقات نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

در حالی که هنوز برای خداحافظی با SGE خیلی زود است، کاهش دید آن پیشرفتی است که نظارت بیشتر را ایجاب می کند.

با توجه به خطرات بالای هوش مصنوعی در صنعت موتورهای جستجو، این عقب نشینی ممکن است به معنای ارزیابی مجدد از جانب گوگل باشد که می تواند اثرات موجی در سراسر هوش مصنوعی و مناظر جستجو داشته باشد.

خوشبختانه، برای متخصصان سئو، یک نسخه فشرده از SGE در SERP به این معنی است که ویژگی AI مولد کمتر بر ترافیک جستجوی ارگانیک تأثیر چشمگیری دارد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *