سئو

نوسانات SERP در مورد آن چه می کنید؟

نوسانات SERP

این همان چیزی است که نوسانات SERP است، چرا ترافیک جستجو را مختل می کند و برای جلوگیری از وقوع آن برای شما چه باید کرد.

نتایج جستجو عموماً پایدار به نظر می‌رسند، اما واقعیت این است که SERP‌های گوگل می‌توانند پویاتر و بی‌ثبات‌تر از آن چیزی باشند که معمولاً درک می‌شود.

در این مقاله، دلایل نوسانات در صفحات نتایج موتورهای جستجو ( SERPs ) و مراحلی که باید برای بهبود شانس خود برای جلوگیری از اختلال در حضور جستجو انجام دهید، خواهید آموخت.

نوسانات SERP چیست؟

رتبه بندی جستجو می تواند به سرعت و به طور غیرقابل پیش بینی تغییر کند – پدیده ای که به عنوان نوسانات SERP شناخته می شود.

توضیحات متعددی برای نوسانات SERP وجود دارد:

شخصی سازی جستجو
تغییرات الگوریتم – هم اعلام شده و هم اعلام نشده.
اخبار و رویدادهای جاری.
سیگنال های با کیفیت متوسط

جستجوی شخصی

گوگل بر اساس جستجوها و فعالیت های قبلی، نتایج جستجوی شخصی شده را برای کاربران ارائه می دهد.

سابقه جستجوی قبلی می تواند بر SERP برای جستجوهای بعدی تأثیر بگذارد. این می تواند باعث شود که نتایج جستجو تغییر کند زیرا Google آنچه را که کاربر می خواهد ببیند پیش بینی می کند.

برای مثال، جستجو برای یک توصیه می‌تواند باعث شود Google نتایج جستجو را شخصی کند تا اطلاعاتی را که مختص آن کاربر است نشان دهد.

شخصی‌سازی جستجو می‌تواند باعث شود یک سایت سطوح غیرقابل پیش‌بینی ترافیک دریافت کند و باعث ایجاد حس بی‌ثباتی در عملکرد جستجو شود.

این نوع بی ثباتی طبیعی است و جای نگرانی نیست.

تغییرات الگوریتم و تأثیر آزمایش ها بر SERP

گوگل هر ساله هزاران تغییر و آزمایش را در الگوریتم خود معرفی می کند. برخی از این تغییرات اعلام می شود و برخی از آنها نه.

هر دو نوع به روز رسانی الگوریتم می توانند بی ثباتی را در نتایج جستجو ایجاد کنند.

دلیل اینکه تغییرات در الگوریتم های گوگل باعث نوسان در نتایج جستجو می شود این است که تغییرات به بهبود نحوه تعیین ارتباط یا کیفیت سایت مرتبط است.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که تغییر در رتبه بندی جستجو به این معنی نیست که کیفیت صفحه وب مشکلی دارد که رتبه بندی را از دست داده است.

ممکن است به سادگی یک صفحه وب دیگر مرتبط تر باشد و این تغییر ربطی به کیفیت ندارد.

سیگنال های با کیفیت متوسط

سیگنال‌های کیفیت می‌توانند به میزان مفید (یا غیر مفید بودن) یک سایت مرتبط باشند و بر نمایه‌سازی و رتبه‌بندی تأثیر بگذارند.

عوامل مرتبط با کیفیت سایت مانند سرعت سایت تاثیر کمتری نسبت به خود محتوا دارند.

تخصص و معتبر بودن کیفیت محتوا هستند، بنابراین سعی کنید کیفیت محتوایی را که با تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد (EEAT) همسو هستند را به صفر برسانید تا ببینید محتوای سایت شما در کجا کمبود دارد.

گاهی اوقات، طبق تجربه من، ممکن است مواقعی پیش بیاید که سایتی مرتبط با مرز باشد، کیفیت سایت مرزی داشته باشد، یا شاید محتوای درون موضوعی کافی نداشته باشد.

به نظر من، جهش در نتایج جستجو گاهی اوقات نشانه سایت هایی است که به صورت مرزی مرتبط با یک پرس و جو هستند یا از نظر کیفیت، اعتبار یا تخصص سایت فاقد چیزی هستند.

اما فراموش نکنید که نوسانات SERP می تواند ناشی از سایت دیگری باشد که فاقد چیزی است که در حال بالا رفتن و سپس سقوط است.

اخبار و رویدادهای جاری

اخبار و رویدادهایی که به عبارات کلیدی مربوط می‌شوند می‌توانند باعث تغییراتی در رتبه‌بندی انواع صفحات وب شوند.

این تغییرات می تواند باعث ایجاد تغییرات سریع در آنچه قبلاً در SERP های معمولی رتبه بندی شده بود.

نتایج اخبار معمولاً برای یک هفته یا بیشتر باقی می مانند، سپس ناپدید می شوند.

مقالات مربوط به رویدادهای جاری می توانند به طور غیرقابل پیش بینی در SERP ها رفتار کنند، به خصوص اگر در مورد چیز جدیدی در محصول، سرگرمی یا فضای فناوری باشد.

اولین بودن برای انتشار برای جلوگیری از بی ثباتی رتبه بندی بسیار مفید است زیرا سایر نشریات به پست اصلی استناد می کنند و Google آرزو دارد انتشاراتی را که برای اولین بار منتشر می شود تبلیغ کند.

پس از آن، ممکن است مفید باشد که تا زمانی که ممکن است این کلمه به طور تهاجمی منتشر شود تا بعد از اینکه انتشارات دیگر در پوشش قرار گرفتند، رتبه های برتر را حفظ کنید.

از چه ابزارهایی می توانید برای ردیابی نوسانات SERP استفاده کنید؟

بسیاری از برترین پلتفرم‌های داده سئو ابزارهای ردیابی موقعیت کلمات کلیدی را ارائه می‌کنند که موقعیت‌های رتبه‌بندی عبارات کلیدی مختلف را نظارت می‌کنند.

ابزارهای محبوب عبارتند از:

ردیابی موقعیت Semrush
ردیاب رتبه Ahrefs
جستجوگر رتبه Moz
ردیاب رتبه کلمه کلیدی رتبه بندی SE
Mangools SERPWatcher
بسیاری از ابزارهای فوق نسخه های رایگان و پولی ردیاب های رتبه بندی کلمات کلیدی خود را ارائه می دهند.

آنها را امتحان کنید و یاد بگیرید که کدام یک برای شما بهترین است.

افزونه های ردیاب رتبه وردپرس

افزونه‌های وردپرسی هستند که از طریق یک API به کنسول جستجوی گوگل متصل می‌شوند تا داده‌های رتبه‌بندی کلمات کلیدی قابل درک را نشان دهند.

با این حال، بسیاری از افزونه ها مدت زیادی است که به روز نشده اند یا توسط بسیاری از وب سایت ها استفاده نمی شوند، که توصیه آنها را دشوار می کند.

دو افزونه سئو که مورد اعتماد و استفاده میلیون ها نفر هستند برجسته هستند و برای نمایش اطلاعات رتبه بندی کلمات کلیدی توصیه می شوند. دو افزونه وردپرس زیر می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را ردیابی کنند:

پلاگین سئو RankMath Pro با ردیاب رتبه

برای جلوگیری از مشکلات ناشی از نوسانات SERP چه کاری می توانید انجام دهید؟

دلایل SERPهای فرار متعدد است، بنابراین پاسخ باید برای علت بی ثباتی رتبه بندی مناسب باشد.

تجزیه و تحلیل برای درک به روز رسانی الگوریتم

بهترین پاسخ به نوسانات رتبه بندی ناشی از تغییرات الگوریتم، صبر کردن است. نوسانات SERP در طول به روز رسانی اغلب موقتی است.

به اهداف اعلام شده از به روز رسانی توجه داشته باشید و سایت را برای نقاط ضعف احتمالی بررسی کنید.

اما باز هم ممکن است مشکلی در سایت وجود نداشته باشد. ممکن است تعریف آنچه مرتبط است تغییر کرده باشد.

این بدان معناست که سه وب سایت برتر رتبه بندی شده را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را با وب سایت هایی که رتبه های خود را از دست داده اند مقایسه کنید و به نحوه پوشش سایت های برتر یک موضوع توجه کنید.

به یاد داشته باشید: صفحات وب دقیق می توانند از صفحات وب که جامع هستند برتری داشته باشند. پوشش دادن یک موضوع در دامنه وسیع تر می تواند باعث شود صفحه دقیق تر و بیش از حد کلی باشد.

سیگنال های با کیفیت متوسط ​​را شناسایی کنید

بهبود نوسانات SERP به دلیل کیفیت متوسط ​​سایت بستگی به ارزیابی دقیق صفحات وب از نظر تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن دارد.

همچنین قضاوت عینی که آیا صفحات وب برای کاربران مفید هستند یا خیر مفید است.

به نظر من، دلیل بزرگی برای نوسانات SERP به دلیل عوامل کیفی، زمانی است که ناشر یا متخصص SEO به شدت بر روی عبارات کلیدی تمرکز می کنند و به قیمت فکر کردن به صفحات وب از نظر پوشش دقیق موضوع می پردازند.

اقدامات بیشتر برای جلوگیری از نوسانات SERP

صفحات وب را به روز نگه دارید

همه مقالات را مرور کنید تا مطمئن شوید که آنها به روز و مرتبط با چگونگی تحول و تغییر موضوعات صفحه هستند. به‌سرعت مقالاتی را که به دلیل رویدادهای جاری تغییر کرده‌اند، به‌روزرسانی کنید.

ممیزی سالانه / فصلی سایت

حداقل یک بار در سال یا هر سه ماه یکبار، کل وب سایت را با یک ابزار SaaS یا دسکتاپ بخزید و مسائل فنی را که ممکن است بر خزیدن و نمایه سازی تأثیر بگذارد، ارزیابی کنید.

تمرکز بر رضایت کاربر

منتظر نباشید تا گوگل به همه بگوید محتوای مفید منتشر کنند. آن را پیش بینی کنید.

چندین سال قبل از اینکه Google به‌روزرسانی‌های بازبینی را آغاز کند، من قبلاً به مشتریان مشاوره می‌دادم تا سیگنال‌های تجربه برای سایت‌های بررسی تولید کنند، از جمله انتشار عکس‌های اصلی از محصولات واقعی.

وقتی هر دوی آنها توسط Google منتشر شد، آن مشتریان قبلاً هر آنچه را که Google برای سیستم محتوای مفید و به‌روزرسانی نظرات توصیه کرده بود، انجام می‌دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *