مقالات

معرفی و بررسی سرور مجازی ایرانی ابر آروان

معرفی سرور مجازی ابر آروان

یکی از مهم‌ترین چیزها در مدیریت وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین که باید به آن توجه داشته باشید، سرویس میزبانی وب است. سرور مجازی ایرانی، یکی از گزینه‎‌های موجود است که می‌توانید از آن برای میزبانی وب‌سایت‌تان، استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی سرور مجازی ایرانی ابر آروان و مزایای آن بپردازیم.

سرور مجازی ایرانی ابر آروان چیست؟

VPS ایرانی ابر آروان، یکی از چندین سرویس ارایه‌شده در این شرکت است که می‌توانید برای میزبانی وب‌سایت‌تان از آن استفاده کنید. این سرور مجازی، در موقعیت جغرافیایی ایران قرار گرفته‌است و به همین دلیل، وب‌سایت‌های داخلی -با استفاده از این سرور- سرعت و پایداری بالایی خواهند داشت. سرور مجازی ایرانی ابر آروان، بر پایه‌ی «رایانش ابری» بنا شده‌است.

کاربرد سرور مجازی ایرانی

VPS ایرانی، علاوه‌بر میزبانی وب، کاربردهای دیگری هم دارد. دانلود و آپلود فایل‌ها یکی از کاربردهای VPS است؛ اگر به اینترنت با سرعت بالا برای دانلود و آپلود نیاز دارید، استفاده از سرورهای مجازی ایرانی، بهترین انتخاب برای شماست.

فعالیت بی‌دردسر در بازار بورس و امکان ورود به یک‌سری وب‌سایت‌های خاص، از دیگر کاربردهای سرورهای مجازی ایرانی است. سرعت و امنیت VPS ایرانی برای فعالیت در بازار بورس و انجام معاملات، در سطح بالایی قرار دارد.

مزایای سرور مجازی ایرانی

استفاده از سرور مجازی ایرانی، مزیت‌های بسیاری دارد. دسترسی به اینترنت با سرعت بالا، دسترسی به سرور از راه دور و با استفاده از دستگاه‌های مختلفی مانند تبلت، موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ، دسترسی به سرور بدون هیچ‌گونه قطعی، پشتیبانی ۲۴ ساعته، فعالیت امن در بورس و… از مزایای استفاده از VPS ایرانی است.

نکات امنیتی در سرور مجازی

سرورهای مجازی، در حالت عادی هم از امنیت بالایی برخوردار هستند اما شما می‌توانید با رعایت برخی نکات، امنیت آن‌ها را دوچندان کنید. استفاده از آخرین نسخه‌‌ی نرم‌افزار و سیستم‌عامل، توجه به به‌روزرسانی‌ها، استفاده از روش‌های اتصال امن، دریافت سرویس و خدمات از شرکت‌های مطمئن، استفاده از پسورد امن برای ورود به بخش‌های مختلف سرور مجازی و… از نکات امنیتی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

انتخاب سیستم‌عامل سرور مجازی ایرانی

برای انتخاب سیستم‌عامل سرور مجازی ایرانی ابر آروان، گزینه‌های مختلفی پیش‌روی شما قرار می‌گیرد که ویندوز و لینوکس از جمله‌ی آن‌ها هستند. این دو سیستم‌عامل، تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و برای موقعیت‌های گوناگونی استفاده می‌شوند. اگر اتصال از راه دور برای شما اهمیت بالایی دارد، سیستم‌عامل ویندوز انتخاب بهتری است؛ زیرا ویندوز از «ریموت دسکتاپ» برخوردار است و کلاینت آن برای تمامی نسخه‌های ویندوز در دسترس کاربران است.

قیمت سرور مجازی ایرانی

قیمت سرورهای مجازی، باتوجه به مشخصات و منابعی که دارند، تعیین می‌شود. سرویس‌های مختلفی در ابر آروان وجود دارد که هرکدام از آن‌ها براساس منابع و ویژگی‌هایی که دارند، قیمت‌گذاری شده‌اند.

قیمت سرور مجازی ایرانی در ابر آروان، باتوجه به سرویس‌ها و مشخصاتی که دارند، بسیار مناسب است. از آن‌جایی که هدف اصلی این شرکت، جلب رضایت کاربران است، VPS و سایر خدمات را با کم‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد.

پروتکل TLS چیست؟

TLS مخفف شده‌ی عبارت Transport Layer Security است. تقریبن می‌توان گفت که پروتکل TLS نسخه‌ی پیشرفته‌تر پروتکل SSL است؛ البته باید توجه داشته باشید که این دو پروتکل امنیتی با یکدیگر تفاوت‌های اندکی هم دارند. پروتکل TLS با هدف ایجاد امنیت میان سرور و کلاینت ساخته شده‌است.

چیست؟ DHCP

تمامی دستگاه‌ها برای اتصال به اینترنت، به IP نیاز دارند. این IP در هر دستگاهی با دستگاه دیگر متفاوت است. DHCP که مخفف شده‌ی عبارت Dynamic Host Configuration Protocol است، وظیفه‌ی اختصاص دادن آی‌پی را در اینترنت برعهده دارد.

مانیتورینگ سرور مجازی

به مشاهده‌ی وضعیت سرور، مانیتورینگ آن سرور گفته می‌شود. مانیتورینگ، یکی از کارهای مهمی است که برای آگاهی از وضعیت سرور و پایداری آن، باید انجام دهید. به‌طور کلی می‌توان گفت که تمام سرورهای مجازی و… به مانیتورینگ نیاز دارند. مانیتورینگ سرور مجازی با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی مانند پرومتئوس، ZabBix ، Atera ، PRTG و… انجام می‌شود.

بهترین سرویس متناسب با نیاز های مختلف

پیش از خرید سرور مجازی ایرانی باید به نیازهای خود توجه داشته باشید. ابر آروان، سرویس‌های مختلفی از سرورهای مجازی را به شما معرفی می‌کند تا با توجه به نیازتان، بهترین سرویس را انتخاب کنید. هر سرویس، از یک‌سری ویژگی‌های منحصربه‌فرد برخوردار است.

شما می‌توانید سرویس VPS ایرانی دلخواه‌تان را از www.arvancloud.ir با قیمت مناسب خریداری کنید. علاوه‌بر قیمت ارزان، این شرکت از پشتیبانی خوبی هم برخوردار است و می‌توانید در هنگام بروز مشکل در استفاده از VPS و…، آن را به‌راحتی با پشتیبانی در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع آن اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *