مقالات

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

بررسی 13 علت علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

در این مقاله از تاسیسات دما خدمات به بررسی عوامل داغ نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور و بوتان و سایر برندها می‌پردازیم. داغ نشدن آب مصرفی پکیج از مشکلات رایج است که مصرف کنندگان حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند. لازم به ذکر است که برای اعزام سرویسکار پکیج می توانید با نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در مشهد با کارشناسان تاسیسات دما خدمات تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن مشکل پکیج شما را برطرف کنند.

سوالات پرتکرار مشتریان عزیز در زمینه علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

چرا وقتی که شیر آبگرم مصرفی را باز می کنیم آب دیر داغ می شود؟

چرا وقتی که زیر دوش حمام می رویم آب سرد و گرم میشه؟

چرا شیر آبگرم مصرفی را باز میکنیم پکیج روشن نمیشه؟

  1. خراب شدن فلوسوئیچ یا فلومتر
  2. خراب شدن شیر موتوری
  3. خراب شدن سنسور NTC
  4. وجود هوا در پکیج و عدم هواگیری مناسب
  5. پایین بودن ارتفاع شعله
  6. تجمع رسوب در مبدل اصلی و صفحه ای پکیج
  7. خراب شدن فنر بایپس
  8. خراب شدن برد کنترل پکیج
  9. پایین بودن فشار پکیج و چشمک زدن چراغ‌های 40 و 70 (در پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF)
  10. خرابی پمپ
  11. قطعی برق دستگاه
  12. خرابی پتانسیومتر
  13. خرابی پرشر سوئیچ فن

1- معیوب بودن فلوسوئیچ یا فلومتر علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

باز کردن شیر آبگرم مصرفی، فلوسوئیچ یا فلومتر را فعال می‌کند. این کلیدها با باز شدن شیر آب مصرفی به برد پکیج اعلام می‌کنند که آب باز شده است در نتیجه برد فرمان روشن شدن مشعل را می‌دهد تا آب گرم مصرفی تامین شود. هنگام خراب شدن فلوسوئیچ یا فلومتر این فرمان باز شدن شیر آب گرم به برد منتقل نمشود و برد الکترونیکی نیز فرمان روشن شدن مشعل به سایر قطعات نمی‌دهد. برای تست صحت عملکرد فلوسوئیچ، سیم‌های متصل به آن را اتصال کوتاه کنید، اگر با این کار دستگاه روشن شد و آب گرم تولید کرد مشکل از فلوسوئیچ است.

ممکن است فلوسوئیچ یا فلومتر معیوب گیر گرده باشد و نیاز به تعمیر جزئی داشته باشد. یا ممکن اس قطعه خراب شده. تشخیص این موضوع برعهده تعمیرکار است. در پکیج ایران رادیاتور با باز کردن شیر آب گرم، چراغ‌های نمایشگر به‌صورت جفت جلو از چپ به راست می‌روند که نشان‌ دهنده باز بودن آبگرم است. اگر با باز کردن آب چراغ‌های نمایشگر به‌صورت جفت جلو نرفتند، فلوسوئیچ معیوب است. در واقع در این شرایط پکیج فرمان آب گرم را دریافت نکرده است.

2- معیوب بودن شیر موتوری یا کیت تعمیر

گاهی اوقات مشکل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور به‌دلیل خرابی شیر موتوری دستگاه اتفاق میفتد. این قطعه در پکیج‌های دو مبدل وجود دارد و وظیفه تقییر وضعیت پکیج را برعهده دارد. اگر شیر آبگرم را باز کردید ولی آب گرم نشد، شلنگ رفت رادیاتور در زیر پکیج را لمس کنید. اگر شلنگ رفت به جای شلنگ گرم مصرفی داغ بود، یعنی پکیج در حالت زمستانه گیر کرده و بجای تامین آبگرم رادیاتورها داغ میشوند در این شرایط باز کردن آب گرم مصرفی رادیاتورها را داغ می‌کند. خرابی شیر موتوری یا کیت تعمیر آن اغلب باعث ایجاد این وضعیت می‌شود.

3- خرابی سنسور NTC یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

سنسور NTC در قسمت خروجی آب گرم مصرفی قرار گرفته است و دمای آب را پایش میکند. خرابی این سنسور موجب اندازه‌گیری اشتباه دمای آب گرم مصرفی شده و در نتیجه اطلاعات غلط به برد پکیج ارسال می‌شود. اگر سنسور NTC دما را مثلا 60 درجه نشان دهد، در حالی که دمای آب 30 درجه است، برد به دلیل بالا بودن دما، فرمان روشن شدن مشعل و گرم شدن آب را نمی‌دهد. نتیجه این وضعیت، گرم نشدن آب پکیج است. در برخی پکیج‌ها خرابی سنسور NTC روی صفحه نمایشگر کد ارور نمایش داده میشود.

 

4- گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور به‌دلیل وجود هوا در پکیج

وجود هوا در سیستم پکیج، اجازه جریان یافتن صحیح آب را نمی‌دهد. همچنین ممکن است پمپ پکیج معیوب باشد و به‌جای گردش آب، هوا را درون پکیج بچرخاند. این وضعیت موجب بالا رفتن ناگهانی دما و به ‌جوش آمدن پکیج می‌شود که نتیجه آن گرم نشدن آب پکیج است.

5- پایین بودن ارتفاع شعله پکیج

کم بودن فشار گاز به محفظه احتراق به دلیل عدم تنظیم صحیح شیر برقی گاز موجب ناتوانی پکیج در گرم کردن آب مصرفی خواهد شد. ارتفاع شعله باید به اندازه دو سوم ارتفاع محفظه احتراق تنظیم شده باشد. تنظیم شعله پکیج کار بسیار مهمی است و بهتر است آنرا به سرویسکار متخصص بسپارید. ممکن است در فصل سرما با افت فشار گاز در شبکه گاز رسانی روبرو شوید.

در این شرایط با شرکت گاز منطقه خود تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کنند و از باز بودن شیر گاز اصلی مطمئن شوید چون یکی از دلایل روشن نشدن و گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور است. در پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF چشمک زدن چراغ‌های 40 و 70 نشان‌دهنده کمبود فشار در پکیج است

6- وجود رسوب در مبدل پکیج

تجمع رسوبات در مبدل آصلی و صفحه ای پکیج موجب گرم نشدن آب پکیج یا سرد و گرم شدن مدام آب می‌شود. اگر رسوب خیلی زیاد باشد، اصلا آب گرم نمی‌شود. برای حل مشکل باید مبدل های پکیج با مایع مخصوص رسوب گیری و شستشو شود. توصیه میکنیم رسوب زدایی را به تعمیرکار با تجربه بسپارید.

نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در مشهد دما خدمات
نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در مشهد  09359004959 – 09158154812

7- خرابی فنر بایپس

بایپس قطعه‌ای است که بین دو بلوک چپ و راست در پکیج قرار گرفته است. فنر بایپس برای جلوگیری از آسیب دیدن پکیج در زمان اختلال در گردش آب، فعال می‌شود. ممکن است این فنر در اثر فعالیت مکرر خراب شود. در این وضعیت آب به جای جریان یافتن در مبدل اولیه و ثانویه، در مسیر بایپس دور می‌زند که نتیجه آن سرد بودن آب مصرفی است. برای تست فنر بایپس، مسیر بایپس را لمس کنید. اگر این مسیر دائما داغ باشد یعنی فنر بایپس مشکل دارد. در این حالت فنر را تعویض کنید تا مشکل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور برطرف شود.

 

8- خرابی برد پکیج

یکی دیگر از دلایل و علت سرد شدن آب پکیج ایران رادیاتور، خرابی برد کنترل پکیج است. همان‌طور که می‌دانید برد کنترل پکیج مانند مغز متفکر است. برد بر عملکرد تمام قطعات نظارت دارد و فرمان فعالیت را به آنها صادر می‌کند. معیوب بودن برد به‌ صورت مستقیم بر گرم نشدن آب اثر می‌گذارد. برخی پکیج‌ها خرابی برد را با کد خطا نمایش می‌دهند. از آنجا که برد قطعه‌ای بسیار تخصصی است، باید از تعمیرکار برای بررسی و عیب‌یابی آن کمک بگیرید.

9- پایین بودن فشار پکیج

فشار پایین‌تر از 1 بار در پکیج، باعث بروز اختلال در کارکرد دستگاه می‌شود. کلید پرشر آب فشار پایین را تشخیص میدهد و از روشن شدن دستگاه جلوگیری میکند. برای رفع مشکل کم بودن فشار پکیج شیر پرکن زیر را باز کنید تا فشار به 1.5 بار برسد وبعد شیر را کامل ببندید.

10- خرابی پمپ پکیج

خرابی پمپ پکیج نیز علت دیگر گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور است. گیر کردن روتور پمپ یا سوختن سیم پیچ اسستاتور پمپ باعث جوش آوردن پکیج میشود و پکیج خاموش میشود. در این شرایط برای عیب یابی و خرید پمپ پکیج از وبسایت قطعات پکیج از سرویسکار متخصص کمک بگیرید.

 

11- قطع شدن برق

از وصل بودن جریان برق پکیج مطمئن شوید

12- خراب شدن پتانسیومتر

خرابی پتانسیومتر یا شکستن ولومی تنظیم دما باعث اختلال در عملکرد برد الکترونیکی پکیج میشود با تعویض پتانسیومتر و ولومی مشکل برد کنترل رفع میشود

13-  خرابی پرشر سوئیچ فن

پرشر سوئیچ فن قطعه بسیار مهمی است که عملکرد فن پکیج را کنترل می‌کند و اگر به هر دلیلی فن از کار بیفتد یا مسیر دودکش مسدود شود خطر نشت گاز سمی مونوکسید کربن به محیط وجود دارد و در نتیجه پکیج سریعا خاموش می‌شود

 

جمع‌بندی

اغلب افرادی که در خانه خود از پکیج استفاده می‌کنند، حداقل یک بار با مشکل گرم نشدن آب پکیج روبه‌رو شده‌اند. علت گرم نشدن آب پکیج در برندهای مختلف یکسان است و تنها در برخی موارد محدود، تفاوت‌هایی وجود دارد. همان‌طور که اشاره کردیم بعضی از امور تعمیراتی پکیج مانند تعمیر برد و تعویض قطعات، کاملا تخصصی است و نیاز به مهارت دارد.  بنابراین لازم است برای برطرف کردن مشکل گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور با یک متخصص مشورت نمایید تا از خرابی بیشتر دستگاه پیشگیری شود و مشکل به‌شکل اصولی رفع گردد.

برای انجام سرویس های دوره ای پکیج و اعزام تعمیرکار متخصص به محل با نمایندگی ایران رادیاتور در مشهد با کارشناسان تاسیسات دما خدمات در تماس باشید. لازم به ذکر است که جهت تسریع در سرویس دهی و کاهش هزینه ها کلیه خدمات در محل و بدون جابجایی پکیج به کارگاه انجام می‌شود

خدمات مشتریان در مشهد 09359004959 – 09158154812

منبع: دما خدمات damakhadamat.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *