مقالات

کلکتور گرمایش از کف چیست؟

کلکتور گرمایش از کف چیست و چه کاربردی دارد؟ با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت تولید محصولات گرمایشی نیز شاهد تغییر و تحولات بسیار عظیمی بوده ‌ایم. در واقع به واسطه پیشرفت تکنولوژی صنعت تولید محصولات گرمایشی و سرمایشی نیز دستخوش تغییرات بسیار شگفت انگیزی بوده است. کلکتورهای گرمایش از کف به عنوان سیستم‌های جدیدی هستند که امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها کاربرد دارند. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سیستم‌های پیشرفته و مدرن با ما همراه باشید.

کلکتور گرمایش از کف

هم اکنون تجهیزات گرمایش از کف بسیار زیادی برای کنترل دما و جریان آب گرم در سیستم لوله کشی گرمایش از کف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلکتور گرمایش از کف نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که در این سیستم به کار می‌رود. این قطعات لوله‌ای شکل متشکل از چند ورودی و خروجی هستند. از این قطعات برای لوله کشی‌های ساختمانی و به منظور تامین آب هر واحد استفاده می‌کنند.

البته کلکتورها خود شامل انواع مدل‌های مختلفی هستند که مدل گرمایش از کف دارای کمی تفاوت نسبت به دیگر مدل‌های موجود در بازار است. در ساختمان این قطعات از یک شیر تنظیم جریان یک تکه به همراه دبی سنج استفاده کرده اند. همچنین در قسمت پایینی این قطعه یک شیر هواگیر نیز تعبیه شده است که برای سیستم گرمایش از کف اهمیت بالایی دارد. چرا که برای عملکرد بهتر گرمایش از کف و هواگیری این سیستم از آن استفاده می‌شود. حال همین شیر به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و قطعاً در این صورت دقیق‌تر است.

به کارگیری چنین قطعاتی در گرمایش از کف برای مصرف بهینه انرژی خواهد بود. کلکتور گرمایش از کف دما را به صورت یکسان به تمام ساختمان انتقال می‌دهد. معمولاً این لوله‌ها از جنس برنج با ۲ تا ۱۴ خروجی مختلف طراحی می‌شوند. در واقع آب توسط این انشعابات با فشار یکسان به تمامی قسمت‌های ساختمان انتقال می‌یابد. چرا که تمامی انشعابات در یک ابعاد مناسبی طراحی شده‌اند. حال تعداد انشعابات این کلکتور نیز بر اساس نیاز ساختمان انتخاب می‌شود.

کلکتور گرمایش از کف نیوپایپ

اگر به دنبال بهترین کلکتور گرمایش از کف در بازار هستید می‌توانید محصولات شرکت نیوپایپ را انتخاب نمایید. نیوپایپ به عنوان معروف‌ترین و معتبرترین برند در حوزه تولید انواع تجهیزات سیستم گرمایش از کف شناخته می‌شود. این مجموعه زیر گروه شرکت گیتی پسند است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند. کلکتورهای تولیدی این مجموعه با بالاترین کیفیت و حتی قابل رقابت با محصولات خارجی روانه بازار می‌شوند. کلکتورهای تولیدی این شرکت از جنس برنج با مقاومت بسیار بالا به تولید رسیده است. معمولاً این قطعات با ۲ تا ۱۴ خروجی مختلف هم اکنون روانه بازار شده‌اند.

از مهمترین ویژگی‌های کلکتورهای شرکت نیوپایپ می‌توان به کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه آنها اشاره داشت. چه بسا اینکه با این خروجی‌های هم اندازه دما با فشار یکسان به بخش‌های مختلف ساختمان انتقال می‌یابد. کلکتورهای تولیدی این شرکت از قسمت‌های مختلفی نظیر شیر تنظیم دبی، شیر تغذیه کننده، شیر برقی، فلومتر، مدار بای پس و غیره تشکیل شده‌اند. این کلکتورها مجهز به دو ترمومتر هستند که آن‌ها را روی شیر ورودی رفت و برگشت این قطعه نصب کرده‌اند. با کمک این شیرها می‌توان دمای رفت و برگشت را کاملاً مشاهده نمود.

شیر برقی این کلکتورها را به حسگر الکتریکی محیط متصل می‌کنند. با دریافت فرمان قطع و وصل شدن، فرایند تنظیم دمای خودکار در محیط صورت می‌گیرد. این کلکتورها مجهز به یک صفحه نمایش با ابعاد بزرگ هستند. از طرفی برنامه‌ریزی و کنترل دستی در آنها به راحتی تغییر یا حذف می‌شود. مهمترین ویژگی این کلکتورها حذف دائمی تغییرات کاربر و کالبیره کردن دمای نمایشی آن است.

نصب کلکتور گرمایش از کف

قبل از خرید کلکتور گرمایش از کف به اتصالات این قطعات نیز توجه داشته باشید. به خوبی می‌دانید که این قطعات برای چه کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً روی کلکتورها محرک‌های الکتریکی قرار دارد که سیستم کنترل مرکزی به آنها دستور قطع و وصل شدن جریان آب را می‌دهد. این قطعات نیز خود برای قطع و وصل کردن جریان آب گرم در لوله کشی گرمایش از کف استفاده می‌شود. حال برای نصب کلکتور گرمایش از کف باید به راهنمای نصب آن توجه داشته باشید. برای محافظت از این قطعه آن را در داخل یک جعبه مخصوصی به نام جعبه کلکتور قرار می‌دهند.

این جعبه‌ها نیز دارای دو پایه در قسمت بالا و دو پایه در قسمت پایین هستند که توسط آنها و با کمک بست، کلکتور نگهداری می‌شود. برای نصب کلکتور نیز ابتدا باید یک مکان مناسبی را انتخاب کرد که دسترسی راحتی برای تعمیر و حتی تعویض داشته باشد. برای نصب این کلکتورها باید از خدمات متخصصین این حوزه کمک گرفت. کارشناسان شرکت مانا جهت توزیع کلکتور و از طرفی نصب کلکتور گرمایش از کف پاسخگوی نیاز شما کاربران عزیز هستند.

قیمت کلکتور گرمایش از کف

یکی از نکات مهم در رابطه با کلکتور گرمایش از کف بررسی قیمت آن است. شما افرادی که تصمیم به خرید کلکتور گرمایش از کف گرفته‌اید، بدون شک باید به دنبال بهترین و با کیفیت‌ترین کلکتور در بازار باشید. این کلکتورها دارای مشخصاتی هستند که روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند.

برند یکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت کلکتور است. شرکت‌های بسیار متعددی هم اکنون کلکتور و دیگر قطعات سیستم‌های گرمایش از کف را تولید می‌کنند. برندهایی که نام و آوازه آنها بر سر زبان‌ها است، محصولات با کیفیتی را به تولید رسانده‌اند. قطعاً چنین برندهایی نیز قیمت بالاتری خواهند داشت.

تعداد انشعابات موجود روی کلکتور که بر اساس نیاز کاربران و ساختمان انتخاب می‌شود، روی قیمت کلکتور گرمایش از کف تاثیر می‌گذارد. هر چقدر تعداد این خروجی و انشعابات بیشتر باشد، قطعاً قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

جنس و سطح کیفیت کلکتور گرمایشی را نیز مورد توجه قرار دهید. چه بسا اینکه کلکتور خود از قطعات مختلفی نظیر شیر تغذیه پرکن، شیر تنظیم دبی، شیر هواگیر، شیر برقی، فلومتر و غیره تشکیل شده است. سطح کیفیت و جنس تک تک این قطعات نیز تامین کننده قیمت آن هستند.

قابلیت‌هایی که در کلکتورهای تولیدی برخی شرکت‌ها وجود دارد، مهمترین عامل تعیین قیمت آنها خواهد بود. به عنوان مثال، در برخی از کلکتورهای نسل جدید نظیر کلکتورهای تولیدی شرکت نیوپایپ، برنامه‌ریزی به صورت انتخابی انجام می‌شود. چه بسا اینکه بویلر و شیر برقی را می‌توان به راحتی و به صورت همزمان کنترل کرد.

نتیجه

کلکتور گرمایش از کف به عنوان یکی از مهمترین قطعات برای کنترل دما و جریان آب گرم است. این قطعات اگر با سطح کیفیت بالای انتخاب شوند قطعاً طول عمر آنها و همچنین سیستم‌های گرمایش از کف افزایش می‌یابد. کاربران همیشه برای دسترسی به کیفیت بالای این قطعات بهترین برندهای بازار را انتخاب می‌کنند. شما عزیزان نیز می‌توانید همین حالا از شرکت ماناست بهترین قطعات سیستم‌های گرمایش از کف را با قیمت فوق العاده ارزان بخرید. ماناست ارائه دهنده انواع فن کویل، منبع دوجداره و دیگر تجهیزات گرمایش از کف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *